Bir kuşak geri kaldı Hacettepe Üniversitesi'nden Prof. Ekber Şahin ve Dr. Çiğdem İş Güzel, 4+4+4 uygulamasının başladığı 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren 4 dönem 2 bin 81 öğrencinin akademik gelişimini izledi. Tespitler şöyle: İlkokula 69 aydan önce başlayan öğrenciler matematik, Türkçe ve hayat bilgisinde geri kaldı. Bu durum iki yıl süresince değişmedi. Öğrencilerin önemli bir kısmı birinci sınıfın gerektirdiği hazırbulunuşluğa sahip olmadan okula başladı. İlk üç aydaki uyum süreci etkili olamadı. Bireyselleştirilmiş ve farklılaştırılmış öğretim uygulamalarına yer verilmedi. Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri bu süreçleri gerçekleştirecek durumda değildi. |